Seminarium om Cross-Media

Publicerad: 2012-03-20

Cross-Media handlar om hur man med digitala media når ut till och involverar sina målgrupper på ett nytt sätt. Cross-Media innebär ett bredare angreppssätt där marknadsföringen av din mediaprodukt stärks genom att arbeta med flera kanaler och plattformar: appar, dataspel, facebook, bloggar mm. Den 26 mars arrangeras en eftermiddag om Cross-Media på StDH där de två internationella Cross-Mediaexperterna Paul Tyler och Inga von Staden kommer att dela med sig av sina erfarenheter. Dessutom presenteras tre case studies. Seminariet pågår kl. 12.45 – 17.00, är kostnadsfritt och hålls på engelska. Endast ett begränsat antal platser, anmälan via info@frsm.se För mer info om talarna: http://crossmedia-stdh.squarespace.com/speakers-2012/

Filmregion Stockholm-Mälardalen är huvudstadsregionens produktionscentrum för film. Uppdraget är att stimulera filmproduktion och därigenom främja regionens konkurrenskraft och tillväxt.